Wednesday, April 1, 2009

what a small world??


last weekend, aku g Melaka.. g jalan2.. balik kampung.. huh?? kampung sape?? hmm.. me, ijam n ika jumpa kat MC.. then kitorang g jalan2 n then terus balik kampung dia.. dapat kena angin laut yang sepoi2 bahasa buat jiwa aku rasa tenang sangat selepas terpaksa berdepan dengan krisis2 yang merimaskan.. aku da malas nk pk.. ape pun yang jadi, aku tahu ape yang betul, ape yang salah.. bagi mereka yang suka judge orang, pk la sendiri.. if kita judge orang, jangan ingat orang x judge kita.. kalau aku bersuara mencanang cerita sana sini, aku pun same je la mcm orang tu.. yang penting semakin aku sendiri, ada orang yang datang pada aku dan bercerita sendiri.. bukan seorang, bukan 2 orang.. lebih.... x perlu la aku nk pergi cerita kat semua orang.. kalau kite x kenal orang tu, kenal sendiri, jangan menilai daripada cakap2 orang.. pandai cakap2 buruk kat orang.. sama la mcm dedahkan pekong kat dada sendiri.. sape yang dia xpernah cakap?? semua dia cakap.. SEMUA.. xada yang terkecuali.. orang mcm ni mmg ada masalah mental.. ape la masalah dia sebenarnya?? aku x paham.. boleh kata x ambik PTPTN?? ape tu?? aku dapat cerita dari orang yang ko canang cerita hal2 orang.. yang ko sumpah x kan cerita kat orang tp ko cerite gak.. jangan main2 sumpah.. nnt termakan diri.. mcm2 lg yang aku dapat tau.. xperlu cari.. x perlu tanya.. orang akan datang bercerita sendiri.. aku bukan mcm ko.. nk canang cerita kat orang kononnya semua orang tu ade je yang xkena pada pandangan mata ko.. bagi sesetengah orang, x perlu la nk cakap pasal dosa2 ni.. sape ko nk cakap pasal dosa? ya Allah.. TUHAN je yang tahu mane yang betul.. orang yang pendiam ni bahaya.. sbb sekali dia bersuara, habis semua.. orang yang outspoken ni xpe sbb dia x simpan dalam hati.. aku dah berdepan ngan ke 2 jenis orang ni.. dulu, aku sibuk dengan "dunia aku" tp aku dah belajar yang kat sekeliling kita ada banyak jenis orang yang kita x tahu.. yang bahaya nya bila kita terjebak ngan orang yang ada 2 personality.. huh.. bahaya siot.. yang penting ni semua cabaran yang mematang kan aku.. hentikan lah pembohongan.. yang dah tertipu tu aku doa agar kalian tersedar.. xada orang yang sempurna.. tapi x salah jika berusaha untuk memperbaiki kelemahan dan kekurangan diri.. bukan dengan menuding jari ke arah orang lain.. who are u to judge people? orang mcm ni orang yg totally mental and soul damaged.. x puas hati ngn orang.. percaya la.. aku tahu pembohongan yang dia buat.. dan aku diamkan je.. jangan sampai aku bersuara nnt ko yang akan terdiam.. ko puas hati buat orang mcm ni.. xpe.. hari ko akan sampai juga nnt.. nak je aku bagi tahu pasal ko kat orang.. ape yang ko tipu, ko buat.. busuk sungguh hati ko.. serius x kenang jasa.. kenang budi orang.. orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa.. paham x??? ko bercerita hal orang, ko x tahu yang orang tu bercerita balik.. TUHAN maha berkuasa.. masa ko akan sampai nnt..

No comments:

Post a Comment