Tuesday, February 3, 2009

LOS n FAUN





los n faun?
ape tu los? ape tu faun?
los? aku da los sesuatu yang paling2 berharga dalam idop aku..aku ilang orang yang aku paling sayang dalam idop aku..aku ilang kawan2 yang selama ni aku x sedar..bagi aku, kalau aku da ada dia, aku da x perlukan ape2 lg dalam idop aku..

aku give my all in a relationship..

aku terlalu sayang..
aku terlalu cinta..
aku terlalu puja..

tp, tanpa aku sedari, aku da kecik kan hati ramai orang di sekeliling aku termasuk orang yang aku sayang tanpa aku sedari..aku x sedar yang ape yang aku buat selama ini x betul..xada sapa yang betulkan aku..kerana sayang aku buat semua tu..sekarang kerana sayang juga aku jd begini..aku lebih banyak mendiamkan diri..aku lebih banyak pendamkan perasaan aku..sampai satu tahap aku x mampu berdiri sebab aku hilang tempat untuk aku bergantung..
aku tangisi setiap hari..
aku hilang kekuatan..
aku hilang semangat..
aku hilang pegangan...
aku sedar dia berhak untuk dapat ape yang dia nk..walaupun perit, aku ikutkan kerana aku sentiasa inginkan yang terbaik untuk dia..dari dulu hingga kini..aku hanya nk yang terbaik utk dia..walaupun aku terpaksa menanggung keperitang yang teramat, demi kebahagiaan dia aku sanggup kerana dia adalah orang yang aku sayang..
dia cinta pertama aku..walaupun semua telah berakhir, dia akan tetap menjadi cinta pertama aku..

faun?
ape tu faun? aku los dia dan aku faun kawan2 aku yang selama ni aku x sedari sentiasa berada di sisi aku..waktu aku "jatuh", mereka lah yang ada di sisi aku..

aku hilang arah..
mereka pimpin aku..

ketika aku jatuh tersungkur,
mereka yang hulurkan tangan, menarik ku kembali dan melangkah bersama aku..kongsi masalah dengan aku..

yang x jemu2 dengar cerita aku..

yang x jemu2 pujuk tangis aku..

yang x jemu2 menasihati aku..

aku faun kawan baik aku yang selama ini aku "hilang"..

kawan aku yang banyak kongsi segalanya dengan aku..

aku dah xnk hilang lagi..

aku x nk sakit lagi..

yang paling penting, aku faun keluarga aku yang memberi aku semangat agar aku dapat meneruskan pejalanan hidup ini..hingga ke saat ini, nama dia yang meniti di bibir mumy n papa, tp apa lah daya aku untuk membawany kembali??sungguh aku lemah tatkala mumy bertanya tentang dia.. hingga ke saat ini..

aku berdoa aku akn faun seseorang yang boleh membuka mata aku..yang buat aku berhenti dari sedu ku..buat aku terjaga dari lena yang panjang..yang boleh membuat hidup ku ceria semula..seseorang yang boleh membuatkan aku lupa tentang masa lalu aku.. walau dengan hanya melihat wajahnya..aku telah jumpa "seseorang" itu tapi dia bukan untukku..

aku doakan dia bahagia dan aku sentiasa nak yang terbaik untuk dia..

jika aku ada peluang itu,
ingin sekali aku berjalan ditepi pantai dengannya sekali lagi..

ingin aku bercerita dengannya seperti selalu dan dia hanya tersenyum ketika mendengar celoteh ku..

ingin aku melihat bunga api dengannya..

berjalan dalam hujan bersamanya..

ingin aku kongsi masalah dengannya..

ingin aku melihat dia tidur kerana wajahny yang begitu tenang ketika itu turut menenangkan jiwa ku..

ingin aku menyentuh pipinya untuk kesekian kalinya..



kini tiada lagi

teman aku untuk shopping..

teman aku untuk makan.. dia selalu curi makanan yang ada dalam pinggan aku walaupun dia ada makanan yang sama..
teman aku untuk ke tepi pantai..

teman aku bercerita..

teman aku ketawa..

teman aku menangis..

teman aku bergaduh..

kerana dia adalah segalanya bagi aku
..


aku dah los banyak benda dalam hidup aku dan aku harap suaatu hari nanti aku akan faun sesuatu yang akan membahagiakan aku..

dan aku akan menanti dengan penuh kesabaran...



2 comments:

  1. i dun know that u really damn hurt!
    but, im glad dat u r strong and u can go on with your life more than ever now...love you.b strong

    ReplyDelete