Tuesday, February 10, 2009

i need u by my side..

me n nuha n her friends @ red box ria sogo.

circle of friendship.
all the beautiful lady @ KFC segamat..

me n my beloved best girl friend..


aku ada seorang kawan baik..
yang aku sanggup lakukan ape saja untuk tengok dia happy..
seperti aku, masa lalu dia juga menyakitkan..
sakit yang berpunca dari seorang yang bergelar lelaki..
aku kenal dia sejak kami sama2 skolah tadika..
aku sendiri x sedar sejak bila kami mula berkawan..
bila ditanya, itu lah jawapannya..
kami sama2 sekolah tadika lovely tot`s kat pandan jaya..
dia kata aku yang mula2 lambai dia masa dia turun dari bas sekolah..
kami sangat serasi..
dia memang seorang kawan yang baik..
suka buli aku pun sama gak..
banyak masa kami habiskan sama2..
masa sekolah rendah, kitorang g skola same2..
balik same2..
g sekolah agama pn same2..
SEMUA LA SAME2..
now, aku ngan dia dah dapat spend tyme same2..
eventhough kitorang kadang2 tu berbeza tapi kitorang senang nk bersama2
aku ingat lg dulu ms skola..
kitorang kalau gaduh pun x sampai bape jam pun..
pastu mesti baik balik...
masa mendewasakan kami..
lepas aku habis diploma, kitorang jumpa balik..
ms aku nk operation, dia datang ngan kakak n mak dia..
ms tu aku nampak dia..
mmg kami ditakdirkan menjadi kawan baik selamanya..
kawan dunia akhirat..
sekarang, dia da ada bf.. aku pun..
so masa nk hang out tu dah kne bahagi2 la..
aku nk bahagi masa antara family, bf, kawan n diri aku sendiri..
aku xnk ulangi kesilapan aku yang lalu..
cukuplah semua menjadi pengajaran hidup aku lepas ni..
aku sayang kawan2 aku..
aku x kisah ape pun yang ko dah buat..
aku x kisah mulut ko mcm mane..
aku x kisah ko datang dari mana..
yang penting ko jujur n ikhlas dalam persahabatan..

dulu, aku sanggup hilang, kawan hilang semua demi sesuatu yang bernama cinta..
tapi kini, aku sanggup hilang cinta demi persahabatan..
kerana percintaan itu indah semasa bersama, tapi apabila terpisah ia bagaikan tak bermakna..
sedangkan persahabatan itu akan tetap utuh hingga ke akhirnya..
dan aku tau..
mencintai itu xsemestinya memiliki..
pengobanan cinta yang agung adalah untuk melihat insan yang dikasihi gembira dan bahagia dengan insan lain walaupun hakikatnya semua itu perit untuk diterima..

2 comments:

  1. its a good thing has a bestie in ur life...apa2 senang nanti..luahan hati n rasa sedih akan dikongsi bersama...n kamu memang serasi pon~

    ReplyDelete